In Creativity We Trust

Karton, papír, vlna, polyuretany, plátno, kůže, lepenka... V našem řemesle máme k dispozici nesmírné množství materiálů, které se mohou díky kreativní myšlence proměnit ve funkční a designově sofistikované obaly, knižní vazby nebo třeba propagační sety. Jeden takový jsme vyrobili k naší účasti na pražské konferenci Brand Management v říjnu 2024. A rovnou s ním uvádíme první díl naší nové sekce „Material Spotlight“. Začít je potřeba pěkně z ostra!

Heslo konference znělo „Married to Creativity“ a rozhodně nešlo jen o prázdné lákadlo! Program samotný zněl skvěle a mezi speakery jste mohli najít i tak zvučná jména, jako třeba živoucí reklamní ikonu a zakladatele agentury Bartle Bogle Hegarty, kterou je Sir John Hegarty osobně. Spektrum návštěvníků z reklamních agentur, marketingu a PR bylo tedy opravdu pestré. A my z Hässlers CZ jsme pyšní, že jsme mohli být partnerem a představit naši výrobu lidem, kteří stojí za kreativními procesy spousty malých i velkých firem.

 Pro účastníky jsme vytvořili luxusní give away set, který měl představit nespoutané možnosti naší výroby v kompatní podobě. Jako název jsme použili přesmyčku danou heslem konference: „In Creativity We Trust“. Pro set jsme záměrně vybrali velmi neobvyklé materiály a grafické techniky, které jsme namixovali možná až trochu bláznivě. Ale ohlas byl prostě skvělý, děkujeme!

 Náš set plný kontrastů se skrýval v jednoduché konstrukci. Box s víkem nebyl ani sofistikovaně potahovaný – o decentní první efekt se postarala ve hmotě probarvená lepenka Eska Black s jednoduchou, ale stylovou vazbou šitou stříbrným drátem. Cíleně banální oldschool technika kontrastovala s high-end černou a výraznou holografickou ražbou, což okamžitě vzbuzovalo zájem o obsah. Když otevřete víko, objeví se sněhově motivovaný pauzák Art Dreep z Japonska. Nápis jsme provedli provokativním černým reliéfním sítotiskem a všechno uzavřeli kulatou samolepkou. Něco zvláštního a měkkého uvnitř pod transparentním papírem jen tušíte.

 Ani když pokročíte dál ale nemusíte mít jasno. Jeden z účastníků konference si myslel, že je uvnitř nějaká kovová ozdoba. Kdepak! Jde o stylový malý zápisník potažený ulítlým materiálem od Giardini z Itálie. Právě díky němu se ale leskne jako zrcadlo, takže vás nejdřív nejspíš nenapadne, že by mohlo jít o něco spojeného s knihařinou. Sáhli jsme totiž po materiálu, který používají obuvníci, ale použili ho jako soft cover pro zápisník. Zvenku ho zdobí minimalistická vytlačená ražba, vnitřní „mechová“ strana pak úplně vyzývá k mazlení. Je samozřejmě dost nepraktický, protože na něm vidíte každý otisk. Ale o to nám tentokrát nešlo. Každý produkt má jiný účel. Chtěli jsme zjitřit emoce, vzbudit zájem a zanechat silný dojem. A to se určitě povedlo.

 Celý obsah setu je uložen v interiéru z bílé mikrovlny od Lessebo, polepené strukturovaným kartonem. Nechybí naše vizitka, kterou jsme provedli s použitím našeho oblíbence – kartonu Kuro Kihoushi 330g od Takeo z Japonska. Je to naprosto temně černý papír, který se od všech ostatních na světě liší tím, že je lehce, ale opravdu jen lehce lesklý. A na něm čistá bílá ražba a pozitivní emboss našeho loga. To všechno jen 0,5mm od hrany! Práci na hraně totiž máme rádi.

 „To je nádhera, dejte mi to taky!“ Udělalo nám radost, že měl náš give away set takový úspěch. Ale není za tím jen divoká kombinace technik a materiálů. Vždycky a všude jde hlavně o nápad, posouvání hranic, bezbřehou kreativitu ve službě cílům a účelům toho kterého produktu a brandu. My chtěli vzbudit zájem, vytvořit napětí a překvapit.Že se to povedlo, jevěcí kreativního pojetí výroby. To se projeví na návrhu, výběru materiálů i na zpracování. Tvůrčí energie musí tvořit nedílnousoučást naší výroby. Díky tomu se nikdy nespokojíme se standardem a vždycky hledáme nové materiály, postupy, nové aplikace osvědčených forem. Každý klient si zaslouží wow efekt!

 
Next
Next

Hero. Of all channels.