Unboxing v rytmu beatů
Popis nejnovějšího projektu firem Footshop a adidas Forum “Quell Beats” – “From Quiet to Loud and Everything in Between,” mluví jasně. „Od ticha po randál, a všechno mezi tím.“ Speciální box obsahuje čisté bílé tenisky, vybranou sadu pro jejich personalizaci a samozřejmě návod k instalaci na boty.
Unboxing je dnes klíčovou součástí prodejních kampaní. Když chcete kolem produktu vystavět příběh, rozjitřit emoce a vtáhnout zákazníka do děje, je ideální vytvořit komplexní koncept – včetně sofistikovaného obalu. Právě takový je i nejnovější projekt Footshop x Adidas Forum “Quell Beats”, za kterým stojí dynamická a inspirativní firma Footshop. Před lety začala na český trh přinášet unikátní skateboardové sneakersky a postupně si vybudovala výjimečnou pozici. Patří do nejprestižnější distribuční sítě Adidas Consortium, prezentuje lifestylové edice třeba od Kaneyho Westa, ale především ve spolupráci se světovou značkou vytváří vlastní řady tenisek.
Beáta z Footshopu měla spolu se svými kolegy přesnou představu, jak má unboxing experience jejich sneakersek s individualizační sadou vypadat – velký box, který se dynamicky rozevře a rozehraje velkolepou podívanou. Náklad celé edice nebyl právě malý a rozměry obalu naopak poměrně velké, takže prvotním a nejnáročnějším úkolem bylo najít správný konstrukční design. Takový, který bude efektní a 100% funkční, aniž by současně cenově konkuroval letu na Mars.
Kolega Robert z naší kanceláře ve Stockholmu má naštěstí s podobnými konstrukcemi velké zkušenosti. Troufli jsme si proto na zcela atypický box z černo-černé mikrovlny. Ale úplná sranda to nebyla – rozložený box měl formál cca 1,5 x 1 metr, takže následovalo nespočet testovacích řezů a zkušebních tisků, abychom si byli jistí, že konstrukce funguje dokonale. Zkušební tisky jsme řešili digitálním velkoformátovým UV tiskem a variace tvaru ověřovali na řezacím plotru. V řešení celku musely navíc fungovat i 4 různé interiérových vložky pro různé velikosti tenisek.
Při kreativních diskusích s Beátou a Petrou z Footshopu vznikla ještě myšlenka box navléknout do rukávu z černého kartonu s logem projektu v decentním laku. Rozvlněnou grafiku na obalu jsme tedy v prvním plánu skryli a zpestřili unboxing dalším překvapením.
A je to. Černý rukáv s parciálním lakem, pod ním černý box s bílou, sítotiskem realizovanou grafikou – otevřít, najít instrukce k použití a pod nimi pak obnažit promyšleně uspořádanou individualizační sadu a tenisky samotné. V jednom rytmu, od počátku do konce, v konceptu rozmyšleném do posledního detailu. A o to jde! Produktem nejsou jen boty, ale také unikátní koncept, který vás roztancuje už při rozbalování. Tomu říkáme unboxing v rytmu beatů!